vrijdag 2 januari 2015

Crochet Along 2015, week 1


Zeg....laten we maar gaan beginnen met de Crochet Along 2015, vinden jullie ook niet ;-) ?

Week 1
We beginnen met de granny.
Zoals je in het bestand kan lezen heb je keus uit 2 verschillende granny's.
Het maakt niet uit welke granny je
met welk garen haakt. Uiteindelijk telt het stekenaantal per zijde.
Dat is van belang om verder te kunnen gaan met de volgende
toeren. Wat natuurlijk wel van invloed is, is het soort garen en je
haaknaald wat de uiteindelijke grootte van je granny en de hele
deken zal bepalen.


Dit is detailfoto van mijn gehaakte granny,
Ik ben met roze begonnen, mijn lievelingskleur ;-)

Ik ben trouwens ook gelijk begonnen met het blocken van mijn granny,
 toen deze eenmaal af was.
Ik raad je aan om dit regelmatig te gaan doen,
 dit om scheeftrekken van het middenstuk te voorkomen.
Deze momenten van blocken wordt niet in de beschrijving gegeven, 
dus wanneer jij vind dat het nodig is ga je blocken.

Verder ben ik op dit moment "verwachtingsvol" gespannen.
De afgelopen maanden hebben Jolanda en ik zorgvuldig aan deze Crochet Along gewerkt en nog steeds moet het allerlaatste stukje gehaakt worden. (wat overigens goed gaat komen hoor)
Op de Facebookgroep Dutch Crochet a Granny a Day 2013
 is al veel gesproken en gezegd over deze vierkante deken.
Gebleken is dat het niet iedereens smaak is, dat kan, dat mag. 
Maar bedenk dan echter wel dat het
absoluut geen makkelijk iets is, een patroon samenstellen 
en beschrijven op een manier die iedereen meteen begrijpt.
Wij hebben ons uiterste best gedaan er een leuk en gevarieerd patroon van te maken.

Hopelijk vinden jullie dat ook!!
Ik wens jullie super veel succes, 
maar ook veel plezier met het maken van deze vierkante deken!



Lieve Groetjes
Tertia

84 opmerkingen:

  1. Ben vroeg wakker, en zag meteen dat het patroon al op stond...mooi. eerst het huishouden, dan mag het haken beginnen! Nog een fijne vrijdag Tertia...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, zo naar het ziekenhuis naar de neuroloog, heb al weken erge rugpijn, al weken aan de morfine:-(.
    Zit ook best in een quilt dip nu, zal ik het gaan doen, zal ik gaan haken :-)
    Maar ff afwachten wat de doc zo zegt, en dan toch maar nieuwe uitdaging :-) eigenlijk best wel zin in.

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk gaat het met je rug wat beter....haken is een goede afleiding, pak je toch sneller erbij dan een quiltwerkje. Succes met je beslissing of je mee gaat doen, maar pas op.....het is verslavend ;-)

      Verwijderen
    2. Haha ben begonnen hoor, eerste stuk in af kan niet wachten op de 2e week :-)
      Maandag een mri scan voor mijn rug, en dinsdag de uitslag dus best wel spannend.

      Verwijderen
  3. Kleinzoon komt zo. Als hij zijn middagdutje doet, gaat oma haken.
    Zijn er echt zeurpieten die dit patroon niet leuk/ mooi vinden? Dan gaan ze toch lekker zelf iets verzinnen. Ik vind het super dat jullie dit allemaal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja helaas Mieke.....menigeen willen op voorhand het patroon zodanig "verbouwen" dat het een rechte deken wordt....Ik mag er niks van zeggen want het is toch creatief een eigen draai eraan geven.....Tja een patroon is zoals hij is en je mag hem maken, het hoeft niet. Daarnaast vind ik dat er genoeg aan eigen creatieve inbreng in zit....de keus van je granny, je garen en kleurgebruik, de rand op het laatst......

      Verwijderen

  4. Heel erg leuk dat er weer een nieuwe cal is en deze ziet
    er veelbelovend uit. Ik ga hem iedere week bij je downloaden
    maar ik maak hem wel in mijn eigen tempo.
    Heel erg bedankt voor het delen ☺

    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Erica, gewoon lekker op je eigen tempo haken, het is geen wedstrijd ;-) Veel plezier met je haakreis

      Verwijderen
  5. Hoi Tertia, bedankt voor dit leuke project, ik ga morgen gelijk beginnen. Ik haak met hetzelfde katoen als jij. Ik heb nu 24 bollen, dus kan voorlopig vooruit. Nogmaals bedankt👍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Guten Tag
    wieviele Wollknäuel und in wievielen verschiedenen Farben werde ich benötigen? Das konnte ich leider nirgendwo finden...
    herzlichen Dank... liebe grüsse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://terraysleven.blogspot.nl/search?updated-max=2014-12-09T12:53:00%2B01:00&max-results=8

      Verwijderen
  7. Wow! Ziet er goed uit. Ook op opmaak van het pdf bestand. Jullie worden (zijn) echte pro's inmiddels! Ik moet nog wat garen gaan inslaan maar dan ga ik ook meteen aan de slag! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal het project volgen vanop de zijlijn... Misschien haak ik later wel in, voorlopig heb ik dekentjes genoeg, alhoewel, je kan er nooit genoeg hebben, hé!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben dan toch aan de Cal begonnen, zal het doen op mijn eigen tempo.

      Verwijderen
  9. Je hebt me in 2014 aan het haken gekregen terwijl ik jaaaren alleen nog maar deed quilten. Nu in 2015 doe ik vanaf het begin mee met je CAL. Dank voor al jullie werk! Nu moet ik wel zorgen dat ook mijn quilttops klaar komen. Er ligt zooo veel wat nog af moet.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi leuk om te lezen dat je weer meedoet. Ja het quilten ligt bij mij eigenlijk stil sinds ik het haken heb ontdekt.

      Verwijderen
  10. Goedemorgen, de beschrijving ziet er mooi en duidelijk uit! Ik ga z.s.m. starten.
    Bedankt!!
    groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel succes!! Wat super wat jullie samen doen; petje af, hoor!
    Ik sla het patroon eerst even op.
    Hoop er dan later mee te beginnen.
    Geniet ze. Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, om weer te beginnen! Ook ik moest eerst even wennen aan het vierkant, maar na lang dubben, toch maar kleurtjes uitgezocht! En nu lijkt het weer helemaal naar m'n zin! Bedankt voor alle tijd en energie die jullie er elke keer weer in steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch! Januari begint goed! Ben van plan 2 dekens te maken: één voor een aanstaande nieuwe wereldburger en één voor een bank in een huis vol tieners en ik ga er uiteraard af en toe over schrijven op mijn blog :-)
    Bedankt Jolanda en Tertia!!
    vrolijke groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat kan natuurlijk dat niet iedereen dit mooi vindt, is zelfs normaal, maar er zijn andere dekens genoeg die ze dan kunnen maken hé!
    Ik ben in ieder geval fan en met mij nog anderen uit de groep van de breimadammen!
    Bedankt voor al jullie werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk om zo weer verder te kunnen met een nieuwe cal! Maar ik moet van mezelf toch eerst de WIPs af maken. Ik sla het patroon op en haak op mijn eigen tempo. Bedankt Tertia en Jolanda voor zoveel enthousiasme en werk om ons bezig te houden, haha.

    Allemaal succes!
    Groeten, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dankjewel voor zoveel werk dames..ik had het vanmorgen al gezien op mijn tablet..dadelijk eerst de boodschappen ed en dan ga ik er eens goed voor zitten,zin in..groetjes leny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee. Kan nog niet echt kiezen met welke granny ik ga starten. Garen is in huis dus zo meteen alvast een begin maken. Ik moet wel mijn inzet in tweeën splitsen want ik ben ook nog bezig met een babydeken die voor eind feb. af moet. Maar dat gaat helemaal goed komen.
    Bedankt voor het vele voorwerk!!!!! En succes voor het komende!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb besloten om voor deken a te gaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor het patroon. Ik ga morgen beginnen. Ik vind een vierkante deken juist super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk patroon. Ben al aan toer 9, en heb een vraag/ opmerking. In het PDF bestand staat dat jullie aangeven wanneer je van kleur kunt veranderen. Ik neem aan dat dit bij toer 9 is,maar het staat er niet. Zie ik iets over het hoofd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de Granny's mag je dat naar eigen smaak invullen.....ik heb bijv. gekozen voor vrijwel 1 kleur, maar Jolanda heeft meerdere kleuren gebruikt. Vanaf week 2 wordt dit wel aangegeven, maar daar kan je natuurlijk ook naar eigen smaak een zelfde kleur gebruiken of niet.....

      Verwijderen
  21. Leuk idee zeg. Het is zeker zoveel mensen zoveel wensen. Ik ga zeker zo beginnen, lijkt me erg leuk. Haha heb je gelijk iets voor volgend jaar: een ronde.... Diegene die willen kunnen er ook een rechthoekige van maken. De van de vorige de rand afhaken, die moet nog.....Bedankt ook alle moeite en ik doe weer lekker mee! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig ,wat leuk weer ,ik heb de granny's geprint en ga er vanavond aan beginnen.Ik heb het haken weer helemaal ontdekt na 20 jaar.Ik ben nog uit de tijd van de gehaakte gordijntjes.Bedankt dat jullie dit weer voor ons op papier hebben gezet.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb gekozen voor de eerste versie en mijn blokje is klaar... weekje iets anders doen nu.. Weer heel leuk!
    En wat een mooie vormgeving van de uitleg zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat geweldig! Ik heb er zo'n zin in. In september ben ik begonnen met de cal van 2014, ik was enthousiast gemaakt door het artikel in het RD maar had nog veel naai projecten die af moesten. En nu 3 maanden verder ben ik al in week 35 want ik ben geopereerd en lig al 6 weken op bed en heb ontdekt dat je liggend heerlijk kunt haken! Ik zit nu op 95 cm en moet tot de 150, dekentje voor mijn zoontje die over een paar maanden naar zijn nieuwe peuterbedje gaat. Maar ik vind het zo leuk om mee te haken, niet achteraf maar gewoon tegelijk met iedereen. Dus ga nu voor mijn dochter ook een deken haken, we hebben laminaat op haar kamer maar ze speelt graag met de poppen op de grond en dan is een deken eronder wel lekker. Dus ik ga nu 2 dekens tegelijk zodat ik met de cal 2015 niet weer zo ver achter loop als dat ik met de cal 2014 liep!
    Super bedankt voor jullie kei leuke enthousiasme en inzet, ik vind het fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi Tertia,
    Bedankt voor het patroon! Mijn middengranny is al af.
    Ik wacht met smart op volgende week.
    Groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Tertia,
    ik vind het fantastisch wat jullie doen! Normaal haak ik altijd met katoen, maar voor een deken lijkt acryl me wel fijn. Ik ben nu eerst aan het uitproberen met wat restjes, om te zien welke soorten me het best bevallen. Alleen wordt die granny meteen zo groot! Kan dat kloppen of haak ik veel te los? Hoe groot zijn jullie granny's?
    Groetjes, Jill

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jill,
      Ik haak met Stylecraft, dus acryl en inderdaad de granny wordt al behoorlijk groot. Ik vind het niet erg, des te groter wordt de deken toch?
      Veel plezier met het nieuwe project.

      Verwijderen
    2. Ik vind het wel leuk dat het een grote deken wordt, maar 4m bij 4m hoeft nu ook weer niet ;-) Ik haak normaal altijd met katoen, en dat valt toch een stuk kleiner uit. Bedankt voor je antwoord en veel plezier met je deken!

      Verwijderen
  27. Oh zalig om eindelijk te kunnen starten!!! Bedankt voor het patroon. Morgen ga ik er meteen invliegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor het patroon. Het ziet er heel mooi uit!
    Ik heb op oudejaarsdag m'n deken van 2014 afgemaakt.
    Zo leuk om weer aan een nieuwe (dit keer een vierkante) deken te beginnen.
    Wat kunnen mensen trouwens toch zeuren.
    Ik vind het juist een leuk idee, een vierkante deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind het een leuke deken. Totaal weer is wat anders. Maar ik ga helaas niet mee doen. Wil toch eerst CAL 2014 afhaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Terray,
    Ik doe mee en ga simultaan de deken van 2014 haken. Ik ben weg van jouw kleur en materiaalkeuze. Kan je vertellen hoeveel bollen van elke kleur Durable en SMC je gebruikt hebt, dan kan ik deze aantallen inkopen. Ik haak denk ik ook de deken van Jolanda in vergelijkbare katoen kleuren. Lief van jullie de inspanning en toewijding!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dear tertja. In your paper (5.dec.) i found the colornumbers. But can you tell me how much balls of each color i need for the blue blanket. I have to order the wool. Thank you very very much for this wunderful pattern. I hope, that i can understand the dutch pattern... greetings...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb het patroon geprint en ik ga mee doen. Vind een vierkante deken juist wel heel mooi, en ja iedereen het naar de zin maken zal heel moeilijk zijn. Ik ben blij met jullie dat je er zoveel moeite voor doet . Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooi en duidelijk begin van de deken! Vol enthousiasme zijn mijn dochter en ik eraan begonnen, elk met eigen kleurtjes! Ons huiswerk voor deze week is al af en we hebben zin in het huiswerk van volgende week! (dat is weleens anders bij huiswerk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben begonnen met de deken van jolanda..Ik heb al enkele keren een toer moeten uithalen,maar zo blijf ik lekker bezig..ik ben n ubij toer 10 .dus heb voor vandaag genoeg gehaakt.
    wat een enthousisasme hier,Het is ook erg leuk om te doen.gr leny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Tertia,
    Bedankt voor het patroon. Ik vind jouw kleuren zeer mooi.
    Kan je mij dan ook vertellen hoeveel bollen van elk kleur
    Durable en SMC je gebruikt hebt.
    Ik zou die graag zo snel mogelijk willen bestellen om te
    kunnen starten met dit mooi project.
    Grtjs
    Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik doe voor het eerst mee aan de cal, ik ben benieuwd hoe het gaat.
    de eerste 7 toeren al gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Alvast bedankt voor jullie inspanningen. De beschrijving van week 1 was heel duidelijk, mijn huiswerk is al af :) .
    Erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. zo ik heb mijn weekaandeel klaar..morgen even een foammat oid halen,dan kan ik bijtijds blocken..
    nu ga ik verder met de deken van 2014..ook zo leuk om te doen..
    Blijven die bestanden hier ook staan?
    groetjes en fijne zondag.Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gaaf, ga morgen beginnen heb hem al opgeslagen ik weet alleen nog niet welke ik zal nemen, ik denk dat ik allebei de grannys haak dan kan ik later altijd nog beslissen met welke ik verder ga. Bedankt voor al het werk dat jullie verzet hebben en een heel gezond en creatief 2015, Ria Smits

    BeantwoordenVerwijderen
  40. De granny is af. Wat is dit verslavend zeg! En nu bijna een hele week wachten op de volgende instructies :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ben bijna klaar, alleen toer 11 snap ik niet (Granny Tertia). "
    Haak de volgende 2 steken samen door, na het omslaan van de draad om de naald, van beide steken het voorste lusje op te nemen en de steek als half stokje afte haken, zodat 1 steek ontstaat."
    Wie wil mij helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet 2 halve stokjes samen haken zodat je 1 steek krijgt. Dus je slaat de draad om je naald, je haalt een lus op, slaat hem 1 keer om en laat de steken op je naald staan, dat doe je nog een keer en dan sla je de draad nog een keer om de naald en laat je alle lusjes tegelijk afkomen. Snap je het nu? Google anders even op 2 halve stokjes samen haken

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je uitleg. Nu ben ik bijna klaar. Dan een paar nachtjes slapen,........

      Verwijderen
  42. Had ik me toch voorgenomen om eerst mijn rippledeken af te maken, voordat ik nieuw garen 'mag' bestellen. Met deze mooie beschrijving ben ik zwaar aan het twijfelen.... Dus ik print de beschrijvingen en zal later starten. Dank voor al het voorwerk en de beschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zijn er mss al garen pakketjes te verkrijgen? ??

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Tertia,
    Ik ben begonnen aan deken A. Erg leuke uitdaging als je nog maar net aan het haken bent geslagen.
    Loop tegen toer 6 aan:
    (2 lossen, sla de
    volgende 3 stokjes over en haak een stokje tussen de 2 stokjesgroepen,
    2 lossen, sla 3 stokjes over, vaste in de volgende 2-lossenruimte) 13x.
    Ik kom niet goed uit wordt erg strak. Lees ik het verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Het is inmiddels gelukt. Het stokje in 3 losse ruimte gemaakt. 2 lossen en een vaste op het middelste van de 3 stokjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Knap dat jullie iets heel anders hebben ontworpen dan de Crochet Along 2014. Dank je voor het bedenken, haken, uitwerken en delen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  48. hallo Tertia, ik doe voor het eerst mee an een CAL en heb besloten om de blauwe deken the haken maar dan in katoen. Ik ben klaar met de granny maar heb de indruk dat die nogal groot is uitgevallen. Hoe groot is die van jou? Ik werk met haaknaald nr 3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk met haaknaald nummer 3,5 en haak met acryl, die van mij is ook erg groot, ongeveer 15 cm.

      Verwijderen
  49. Ik heb deze ook gedaan,met katoen van rio.en haaknaald 3 1/2 .de mijne is zelf 20 cm..wordt hij lekker groot .Ik haak nl erg los..
    gr leny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die van mij is 17 cm, ik haak met katoen van scheepjeswol. bedankt om te antwoorden dames.

      Verwijderen
  50. En doet er al iemand mee van België? Ik zal het alvast proberen... Ik kijk er al naar uit hoe het zal vorderen.
    Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Yessss, mijn schoondochter en ik gaan ook mee doen, zij kan nog niet zo goed haken en dan is het handig dat samen gaan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hallo Dames,

    Helaas ben ik helemaal niet te spreken over jullie voorbeeld.
    Ik ben iemand met lees en lichte geestelijke beperking, en kan niets maken van dit slecht uitgelegde patroon. er worden afkortingen gebruikt, steken worden niet uitgelegd, en de plaatjes zijn van de reeds afgemaakte toeren! toer 2 was al een " ontdek zelf maar hoe toer" toer 3 is nog slechter beschreven, 3: Ga met een halve vaste naar de 1-lossenruimte. 3 lossen, stokje in dezelfde ruimte; 1 losse; 2 stokjes in de volgende lossenruimte (13x) . 1 losse. Sluit de toer met een halve vaste in de 3e losse (14x2 stokjes met 1 losse ertussen).
    wat bedoel je 3 losse, stokje in de zelfde ruimte?? 3 losse steken zoals toer 1 in een rijtje of 3 naast elkaar?? stokje in de zelfde ruimte???
    TIP 1: maak een filmpje en laat zien wat je en hoe je het bedoeld, en zet het desnoods op you tube!!
    TIP 2: laat aan de hand van plaatjes de steek zien die je bedoeld! en niet een foto van een compleet afgemaakt stuk waar niet op te zien is hoe je het gemaakt hebt!! resultaten, zijn leuk en aardig, maar daar heb je niets aan als je de werkbeschrijving niet kunt begrijpen!!
    TIP3; kort de werkbeschrijving niet zo af, maar werk met punten zoals: 1 ga met 1 halve vaste STEEK naar de 1e losse (steek??)ruimte,
    2: haak 3 losse STEKEN
    3: haak dan een stokje in de zelfde (steek???) ruimte
    4: haak dan 1 losse steek en 2 stokjes in de zelfde (steek) ruimte, doe dit 13 keer!

    Zo ziet het er duidelijker uit en is makkelijker te volgen dan 1 halve vaste, 1 stokje.

    Maar het belangrijkste is dat je het ook voor mensen met een beperking bruikbaar maakt! door het VISUEEL te maken!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel heel makkelijk om anoniem een reactie te plaatsen. Jammer dat het jou niet lukt....Je bent werkelijk waar de eerste van de zeker 30.000 mensen die meedoen met deze cal, dat het totaal niet lukt. Ik raadt je aan om iemand te zoeken die je kan assisteren bij het haken, zodat het voor jou wel begrijpbaar is. Succes

      Verwijderen
    2. Jammer dat u het niet kunt volgen. Het zou inderdaad handig zijn als iemand u zou kunnen helpen. Of misschien kunt u iemand zo'n deken voor u laten haken.
      Het is voor Tertia en Jolanda namelijk niet te doen om zo uitgebreid een beschrijving te maken. (Ik denk dat het dan voor veel mensen juist ingewikkelder wordt. )
      Ze hebben hier ontzettend veel werk mee gehad en het is al zo fijn dat ze dat gratis voor alle haaksters doen! Om dan te zeggen dat u "er helemaal niet over te spreken bent" klinkt niet echt leuk voor Tertia en Jolanda.
      En er staan in de beschrijvingen foto's bij van de steken zodat je kunt zien hoe je hem moet maken.
      En zelfs tekeningen/diagrammen ook.
      Ik denk dat ze hun best meer dan genoeg hebben gedaan om het duidelijk uit te leggen.

      Verwijderen
    3. Wat jammer die reactie van Terray.
      Ik weet heel goed dat jullie er erg veel werk in steken. En dat er dan 30.000 mensen zijn die het wel lukt en duidelijk is. Maar die andere mensen durven niet altijd een reactie te geven met dat het niet lukt. Ik moet zelf de uitleg elke keer een paar keer overlezen. Mij is het soms ook niet duidelijk.
      En de Tips van 'anoniem' mbt het nummeren van de steken vind ik nog helemaal niet zo gek. Misschien een ideetje voor een volgende Cal :) Zo kan het toch ook bekeken worden ipv schrijven dat ze 'werkelijk de eerste van 30.000 mensen' is. Vind ik best negatief.

      Groetjes,
      Yvon

      Verwijderen
  53. Bedankt voor de tip, helaas ken ik niemand die kan haken.
    de anonieme reactie is vanwege privé redenen.
    weer een project die ik niet kan realiseren, vanwege mijn beperkingen, en ik vind hem juist zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik zit een beetje vast bij toer 10, ik kom helemaal niet op 37 steken uit en snap ook niet hoe ik hier kan aankomen..

    BeantwoordenVerwijderen
  55. is there an english translation of the pattern?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hallo dames,
    Via Via ben ik hier terechtgekomen en wat een leuk initiatief!
    Ik kan wel redelijk haken en ken de basis steken wel.
    Kan ik nog meedoen?
    En blijven de bestanden wel online staan?
    Hartelijke groeten van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Goedemiddag dames,
    Ook ik ben net begonnen aan de Cal 2015. Heel spannend omdat ik, als 66 jarige, net ben begonnen met haken. Het is nog veel gepuzzel maar met jullie hulp en de hulp van de dames van het Zaans Geluk in Zaandam moet het lukken. Het account staat op naam van mijn man maar ik ben Yolanda. Hartelijk dank voor al jullie moeite.
    Groeten Yolanda Otjens

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hallo Tertia en Yolanda, ik ben Jenneken en woon in Brazilie. Hoorde van jullie haakclub via 2 schoonzussen die al enthousiast aan het haken waren. Ze zijn al een aantal weken verder dan ik ben. Ben nu aan de achtste week en het gaat prima vind ik. Voor mij is alles goed duidelijk. Mijn vraag is: blijft de blog nog een jaar langer staan op het internet? Dan krijg ik mijn deken wel af denk ik. Succes Groetjes Jenneken

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hallo Tertia en Yolanda, ik ben Jenneken en woon in Brazilie. Hoorde van jullie haakclub via 2 schoonzussen die al enthousiast aan het haken waren. Ze zijn al een aantal weken verder dan ik ben. Ben nu aan de achtste week en het gaat prima vind ik. Voor mij is alles goed duidelijk. Mijn vraag is: blijft de blog nog een jaar langer staan op het internet? Dan krijg ik mijn deken wel af denk ik. Succes Groetjes Jenneken

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hallo Tertia en Yolanda, ik ben Jenneken en woon in Brazilie. Hoorde van jullie haakclub via 2 schoonzussen die al enthousiast aan het haken waren. Ze zijn al een aantal weken verder dan ik ben. Ben nu aan de achtste week en het gaat prima vind ik. Voor mij is alles goed duidelijk. Mijn vraag is: blijft de blog nog een jaar langer staan op het internet? Dan krijg ik mijn deken wel af denk ik. Succes Groetjes Jenneken

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hallo Tertia, onlangs ben ik begonnen met de mooie cal 2015! Nu lees ik in toer 14 dat in de hoek 2 stokjes, 3 lossen, 2stokjes moet haken maar verder in de beschrijving staat voor de hoeken 2stokjes, 2lossen, 2stokjes. Hoeveel lossen moet ik nu aanhouden? 2 of 3 ? Alsvast heel erg bedankt voor je antwoord! Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!