vrijdag 6 februari 2015

Crochet Along 2015, week 6


Maak je borst maar nat ;-)
Deze week hebben we maar liefst 4 toeren!
Een soort van "waaiersteek" gaan we haken


Moeilijk is deze steek niet, 
maar goed lezen blijft  wel een "dingetje" ;-)

Ik heb gekozen om deze toeren in één kleur te haken, maar je kan natuurlijk ook elke toer een andere kleur geven. 
Dan zal zo'n steek er weer heel anders uit gaan zien.
Ik ben benieuwd wie dat durft!



EDIT: Helaas is er een ieniemienie-typefoutje geslopen in de beschrijving van rand 14.
Hier is de goede versie:


Rand 14:

4 lossen ( = 1 stokje en 1 losse). Sla 1 steek over, stokje in volgende steek, 1 losse, sla 1 steek over, 
stokje in volgende steek. In hoekruimte 2 stokjes-3 lossen-2 stokjes.
# Stokje in volgende steek, 1 losse, 1 steek overslaan, stokje in
volgende steek, 1 losse, 1 steek overslaan, stokje in volgende steek (foto 12), 1 losse, 1 steek 
overslaan, stokje in volgende steek
*1 losse, 2 stokjes in lossenruimte, 1 stokje op de vaste, 2 stokjes in de lossenruimte, 1 losse, stokje 
op stokje** (foto 13). Herhaal vanaf * 7x.
Dan 1 losse, 1 stokje in het volgende stokje, 1 losse, 1 steek overslaan, 1 stokje in volgende steek, 1 
losse, 1 steek overslaan, stokje in de volgende steek. Dan in hoekruimte 2 stokjes-3 lossen-2 stokjes (foto 14).
Herhaal vanaf # rondom. Je eindigt bij **met een stokje op het laatste
stokje, dan 1 losse en sluit de toer in de 3e losse (foto 15).
Hecht af.

Sorry voor de evt. verwarring


Een (zomerse) foto's van mijn deken in wording.


Veel plezier en succes maar weer!

Lieve Groetjes
Tertia


19 opmerkingen:

  1. Prachtig, dankjewel !!!
    Hopelijk is iedereen hier voorlopig zoet mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze toeren zien er parchtig uit. De toeren worden natuurlijk met het groeien van het vierkant ook steeds langer. Dat wordt nog wat richting het eind.
    Dank je voor zowel ht patroon als de verbetering.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gisteravond de toeren gehaakt. Viel mij wat tijd erg mee; omdat het werk van deze toeren open is. En ja, de zijden worden al langer. Als je nu bijv. allemaal stokjes moet haken, ben je echt wel eventjes bezig!

      Verwijderen
  3. Leuke toeren weer! Zal de verbetering nog even goed in de gaten houden...fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er gaaf uit! Super! Ik moet nog even wachten tot maandag, dan gaan we met een groepje vrouwen aan deze toeren haken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahhhhhhh jammer ik ben al klaar.ik vond het al zo raar..hopelijk hoef ik hem niet uit te trekken .of lukt dan de volgende toer van week 7 niet meer???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik stel de vraag hier maar, omdat ik op FB geen reactie krijg.
    Na week 6, op hoeveel steken zitten we dan per kant ?
    Bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb bij het tellen een fout ontdekt, nu bij de eerste rij, 81, van af de stokjes in de hoek. kom er nu ook niet uit, elke keer weer een ander getal.

      Verwijderen
    2. Daar zou ik ook graag antwoord op hebben, Tertia kun jij ons dat vertellen?
      Want ik durf niet af te hechten als ik niet alles heb geteld.

      Verwijderen
  7. Wat wordt/is het al mooi! Ik heb er vel plezier in! Dank voor jullie werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo,
    ik ben nu toch alsnog aan de deken van vorig jaar begonnen,kun je kij zeggen of het patroon nog een tijdje op je blog blijft staan?
    groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan helaas de pdf niet downloaden, krijg een foutmelding. Ben ik de enige?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik krijg ze ook niet geopend. Ook de downloads van 2014 niet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,
    Kan iemand mij uitleggen wat blocken is en hoe je dat doet? Ik doe voor het eerst mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke uitdaging iedere week! En ook erg leerzaam al die verschillende steken, ik geniet ervan...
    Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuke deken krijg je zo ,ik kan haast nie stoppen groet anja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!